top of page

Rozważania Różańcowe z 28 lutego 2020 r. - Tajemnice Bolesne (wg O. Krzysztofa Kołodyńskiego SVD)


TAJEMNICA 1 - Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu

"Pogrążony w udręce, jeszcze usilniej się modlił, a Jego pot był jak gęste krople krwi, sączące się na ziemię" (Łk 22,44). W Ogrodzie Oliwnym, poddany wielkim pokusom, Jezus ukazuje moc modlitwy. Ona łączy nas z Bogiem.

Panie, nie daj mi odwrócić się od Ciebie, nawet w czasie kryzysu wiary.

TAJEMNICA 2 - Biczowanie Pana Jezusa

"Każę go więc wychłostać i uwolnię" (Łk 23,16). Ani Herod ani Piłat nie znaleźli prawdziwej winy Jezusa Chrystusa. Mimo to wydali Zbawiciela na chłostę i poniżenie.

Ile razy przekreśliłem kogoś bez istotnego powodu? Ile razy poniżyłem bliskie mi osoby?

Jezu, bądź miłościw mnie grzesznemu!

TAJEMNICA 3 - Cierniem ukoronowanie Pana Jezusa

"Ubrali Go w purpurę i uplótłszy wieniec z ciernia, włożyli Mu na głowę" (Mk 15,17). Potem żołnierze bili Go trzciną po głowie, pluli na Niego, wyszydzali. Pomysłowość człowieka w zadawaniu innym bólu nie zna granic.

Panie, spraw, abym pamiętał, że każde moje wykroczenie przeciwko bliźniemu nie tylko rani człowieka, lecz także zadaje ogromny ból Tobie.

TAJEMNICA 4 - Dźwiganie krzyża

"Następnie wyprowadzili Go, aby Go ukrzyżować" (Mk 15,26). Droga Krzyżowa to symboliczne 14 stacji. W rzeczywistości było to niekończące się cierpienie, dokumentowane każdą raną Jezusa. Setki, może tysiące kropel Twojej krwi nasączyły Ziemię Świętą.

Panie, naucz mnie szanować każdy krok Twojej męki. Niech Twoja ofiara wybłaga mi drogę do prawdziwego nawrócenia.

TAJEMNICA 5 - Śmierć Pana Jezusa na krzyżu

"Wtedy też ukrzyżowano z Nim dwóch złoczyńców, jednego po prawej, drugiego po lewej stronie" (Mt 27,38). Czasem, na wzór dwóch łotrów, urągam bądź okazuję skruchę i współczucie Jezusowi.

Panie, niech Twoja ofiara na krzyżu pomoże mi szczerze żałować za grzechy.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
bottom of page